چرا بهایابی مستمر کار، ضروری است؟ (بخش اول)، بهایابی کار، یا تخصیص بهای کار، یکی از مهمترین ابزارهای گزارشگری مالی است که متاسفانه برخی از شرکتها از آن استفاده نمیکنند. هنگامیکه شما گزارش بهایابی کار را ارائه میدهید، متوجه سودآوری مشتریان، پروژهها، کارمندان و خدمات میشوید. این میزان درک از وضعیت کارتان، این توانایی را به شما میدهد تا عملیات فعلی خود را پیگیری کنید، فرصتهای رشد را شناسایی و سودآوری خود را افزایش دهید. ما در این مقاله می خواهیم به این موضوع بپردازیم که چرا بهایابی مستمر کار، امری ضروری و مهم است. با ما همراه باشید.
چرا بهایابی مستمر کار، ضروری است؟
وقت طلاست
هر یک ساعت که کارمند به مشتری اختصاص میدهد باید مورد محاسبه قرار گیرد و بهای آن پرداخت شود. بررسی حساب درآمد تخصیصی به نیروی کار، نشان میدهد که آیا زمانی که شما صرف کار و کارمندانتان میکنید، جبران شده است یا خیر.
شاید یک مشتری درصد زیادی از زمان کارکنان شما را میگیرد، اما وجهی که پرداخت میکند، متناسب با زمان مصرفی کارتان نیست. این اطلاعات بهتنهایی برای شما کافی است تا تصمیم بگیرید که یک مشتری را نگه دارید یا خیر.
همچنین گاهی یک کارمند یک کار را آنگونه که زمان برای آن پیشبینی شده، پیش نمیبرد و یا به دلایلی با تاخیر، کاری را تحویل میدهد. بنابراین با بهایابی کار شما میتوانید زمان سنجی کنید و بهرهوری کارتان را افزایش دهید.
خدمات نوعی محصول است
همانطور که میدانیم برخلاف کسبوکارهایی که محصول محور هستند و با ارائه یک محصول و یا سبدی از محصولات رشد میکنند؛ یک کسبوکار خدماتی، محصول فیزیکی و قابل رویتی ندارد. در عوض، محصول اصلی کسبوکار خدماتی، کارمندان هستند. این بدان معنی است که بزرگترین هزینه یک سازمان خدماتی نیروی کار آن است.
اگر با مدل کسبوکار مبتنی بر محصول پیش میروید، میتوانید پیگیری کنید که کدام محصول، بهتر از دیگری فروش میکند. شما همچنین میتوانید حاشیه سود را تجزیهوتحلیل کنید تا ببینید که آیا مقدار سرمایهگذاری شده برای ارائه محصول، بازدهی مناسبی برای بازگشت سرمایه دارد یا خیر.
مسیر پیگیری پیشرفت در کسبوکار خدماتی، بهایابی کار است. با مقایسه بهای نیروی کار، شما میتوانید متوجه شوید که چگونه کسبوکار خود را در جهت افزایش سودآوری، بهینهسازی کنید.
آیا خدمتی خاصی وجود دارد که فقط تعداد کمی از مشتریان از آن استفاده میکنند؟ آیا خدمتی ارائه میکنید که اکثر وقت کارکنان شما را میگیرد؟ زمان آن رسیده است که قیمت چنین خدماتی را افزایش دهید. شما این عوامل را شناسایی نخواهید کرد مگر اینکه بهایابی کار را شروع کنید!