شغل وکالت به دلیل خاصيتي كه دارد، توصیف خاصی از درآمد و هزینههای خود دارند که رسیدگی به این امور نیازمند یک سیستم حسابداری منسجم میباشد. حال اگر بخواهیم ورودی و خروجیهای خود را به صورت دستی و سنتی انجام دهیم، امکان گزارشگیری صحيح تا حد زيادي كاهش پيدا مي كند.
حسابداري وكلا
در ابتدا نگاه هر کسب و کاری برای استفاده از نرمافزار حسابداری، کنترل ورود و خروج مالی و گزارشگیری درآمد هر ماه، بدست آوردن هزینههای جانبی، رسیدگی به امور حقوق و دستمزد در بیمه (در صورت داشتن نیروی کار) و... میباشد.
حال در شغل وکالت معمولا وکلا تعریف خاصی از هزینه و درآمد خود دارند که میتوان به موارد حق مشاوره، حق وکالت و... به عنوان درآمد و هزینههایی مانند حقوق کارمندان، آب و برق و... اشاره کرد.
حق مشاوره درآمدی مي باشد که در لحظه از ارباب رجوع گرفته میشود. از این نظر که در لحظه تسویه میشود، عالی است. اما اینکه در ماه چه میزان ورودی از این طریق بوده و در چه مواردی هزینه شده است، مواردی است که نیازمند یک سیستم یکپارچه میباشد.
هزینه در دفاتر وکلا معمولا شامل حقوق به پرسنل در صورت داشتن نیروی رسمی و هزینههای دیگری از جمله مواد خوراکی برای پذیرایی، هزینه های آب و برق و... میباشد. اگر در طول ماه موارد بالا در چند نوبت اجرا می شود. پس رسیدگی به تمام اصول و ثبت آن علاوه بر این که کار طاقتفرسایی است، امکان گزارشگیری را بسیار سخت میکند.
نياز وكلا به حسابداري
شغل وکالت به دلیل ماهیت خود، توصیف خاصی از درآمد و هزینههای خود دارند که رسیدگی به این امور نیازمند یک سیستم حسابداری منسجم میباشد. حال اگر بخواهیم ورودی و خروجیهای خود را به صورت دستی و سنتی انجام دهیم، امکان گزارشگیری را بسیار سخت میکند. در حالی که با داشتن یک نرمافزار حسابداری میتوانیم به سادگی این امور را ثبت و گزارشگیری ماهانه را انجام دهیم.
حسابداری آنلاین براي وكلا
نرمافزارهای تحت وب، نرمافزارهای آنلاین یا ابری، نسل جدیدی از نرمافزارهای حسابداری هستند. اینگونه نرمافزارها که به آنها software as a service نیز گفته میشود، سامانههایی هستند که به صورت آنلاین و بر بستر اینترنت قابل استفاده هستند. در این روش، مشتری در سایت ارائه دهنده خدمات ثبت نام کرده و بر اساس اطلاعاتی که وارد میکند بستر اختصاصی وی بر روی سرورهایی که در دیتاسنترهای بزرگ و مطمئن قرار دارد ایجاد میشود. هزینه این نرمافزارها معولا براساس مدت استفاده و کاربر مشخص شده و مشتری فقط برای چیزی که استفاده میکند پول پرداخت میکند. با توجه به قرارگیری این نرمافزارها در بستر ابر هزینه نگهداری و نیروی انسانی فنی سازمان به طور قابل ملاحظهای کاهش مییابد. مشکلاتی مانند بروز رسانی، پشتیبانی و نگهداری در این روش در حد صفر کاهش یافته و استفاده از نرمافزار از هر مکان و در هر زمانی مممکن میشود.
بنابراین مورد جذابی که میتواند به وکلا کمک کند، دسترسی در هر لحظه و هر مکان با داشتن اینترتت میباشد. در واقع شما میتوانید حتی با گوشی و یا تبلت و یا لپتاپ خود به سیستم حسابداری خود از جمله صندوق، موجودی، بانک، تاریخ اقساط و سر رسیدها دسترسی داشته باشید.